Mi a leggyakoribb oka az akkumulátor meghibásodásának?
Az akkumulátor lemezeken lerakódó szulfát, ezt a folyamatot elszulfátosodásnak nevezik. A normális töltési kisütési ciklus alatt a szulfátok a negatív és pozitív akkumulátor lemezek között ide-oda haladnak az elektrolit oldatban (az akkumulátor savban) és energiát adnak le és vesznek fel. Ahogy az ólom-szulfát lerakódás folyamatosan növekszik az akku lemezeken a töltési – kisütési ciklusok alatt, előbb-utóbb bekövetkezik az, hogy a szulfátréteg annyira megvastagszik az akkumulátorban, hogy nem vesz fel több energiát és a lemezeken marad. Egy idő után ez a lerakódó szulfátréteg csökkenti az akku hatásfokát és végül az akku használhatatlanná válik. Habár az akkumulátorban még ilyenkor is elegendő aktív anyag volna ahhoz, hogy még évekig tovább működjön az akkumulátor, a legtöbb esetben ez nem lehetséges, mert a szulfátréteg megakadályozza a folyamatot.
Felhasználási terület
Az elektronikus szulfátoldó felhasználható személygépkocsik, haszongépjárművek és járműparkok, mezőgazdaság, motorcsónakok és hajók, buszok, mentők – tűzoltóság, ipari járművek, villástargoncák, katonai felhasználások, motorkerékpárok, rendőrség, vasút, lakókocsik, napelemes rendszerek akkumulátoraihoz.
Akku aktivátor: a szükséges plusz az akkumulátorának:
az akku nagyobb teljesítményre képes és az akkumulátor élettartama növekszik
védi a környezetet azáltal, hogy csökkenti a korán elhasználódott akkumulátorok számát, amelyek veszélyes hulladéknak számítanak
Kezelési útmutató (pdf)