Az akkumulátor tesztelését az alábbiak szerint hajtsa végre:
- Az akkumulátor legalább 75 % töltöttségű legyen a terheléses teszt előtt: U>12,4V.
- Az akkumulátort ne használják , illetve ne teszteljék a megelőző 10 percben
- Győződjön meg arról, hogy a terhelés gomb KI (OFF) helyzetben van: csavarja a terhelés gombot addig balra, az óramutató
járásával ellentétes irányba, amíg kissé szorosabb lesz. Erre azért van szükség, hogy terhelésmentes állapotban kerüljön a teszter az
akkumulátorra. Így elkerülhető a csatlakoztatáskor kialakuló szikra, ami robbanásveszélyes lehet!
- Ezután csatlakoztassa a Teszter vezetékeit az akkumulátor ( + ) és ( - ) csatlakozóihoz
- Olvassa le az akkuról az EN indító áram A értéket
- Terhelje az akkut a megadott EN indítóáram felével, a forgató gomb óramutató szerinti forgatásával
- Tartsa a terhelést 15 másodpercig: a terhelés végét sipoló hang jelzi
- Olvassa le a feszültséget a 15 másodperc végén, majd kapcsolja ki terhelést a terhelő gomb balra forgatásával!
- A mellékelt táblázat segítségével ellenőrizze, hogy az akkumulátor jó / nem jó: az akkumulátor akkor jó, ha a terhelés végén a
feszültség nem csökken az alábbi táblázatban megadott érték alá, rossz az akku, ha a feszültség a megadott érték alá csökken.
A feszültség táblázatot a teszter oldalán is megtalálja.
Generátor teszt
- Csatlakoztassa a tesztert a jármű akkumulátorához úgy, mint az akkuteszt előtt
- Indítsa be a motort és felmelegedés után járassa 1200-1500-as fordulaton. Vigyázzon a forgó, mozgó alkatrészekre!
- Terhelés nélkül olvassa le a töltőfeszültséget