Nissan Patrol RD28 motor IZZÍTÁS!
Patrol GR izzítás ... sokak szerint a rémség!
Nem AZ!
Sziasztok,
ezt a kis eszmefuttatást olvassátok el az izzításról, hátha tisztába tesszük a dolgokat:
Így a hideg idő beálltával, hetente több alkalommal is felvetődik az izzítás probléma. Sokak által szidott vagy inkább meg nem értett működés és/vagy hozzá nem értés miatt - sokan fordulnak hozzám, hogy "nincs izzítás", "villog a sárga lámpa", "nem csinál semmit pedig a gyertyákat megnéztem" kezdetű panaszokkal. Ezeken a Patrol tulajokon, szerelőkön szeretnék segíteni ezzel a kis cikkel:
Az alany amiről szó van:
- Nissan Patrol 260 RD28 motorkód
- Nissan Patrol Y60 RD28 motorkód (Y61 RD28 NEM ilyen rendszer)
Az RD28-as Nissan motor izzítását úgy tervezték, hogy a legnagyobb hidegben is könnyedén induljon (még kopott motor esetén is) és az üzemi hőfok eléréséig se dadogjon vagy füstöljön feleslegesen. Az autó elektromos rendszerénél (ami 12 volt) kisebb feszültség esésű 6.5 voltos izzító gyertyákkal oldotta ezt meg a Nissan.
Az izzítás elemei:
-Izzító gyertyák az 1, 2, 3 hengerekben (a motor elejétől számolva) ház testelésűek,zöld jelzéssel ellátva; a 4, 5, 6 hengerekben az izzító gyertyák el vannak szigetelve a fém házuktól és a tetején kapják a belső érintkezőn a pozitív 12 voltot, a külsőn pedig a testet ezek sárga jelzéssel vannak ellátva
Izzító gyertya cikkszáma 1,2,3 henger: 11065-V7203
Izzító gyertya cikkszáma 4,5,6 henger: 11065-V7202
-Izzító relék, kettő darab van belőle, az akkumulátor mögött a fém lemeztetejű relédobozban, az autó orra felől számolva az első és a harmadik reléről van szó, de arról is fel lehet ismerni, hogy vastagabb vezetékek mennek bele mint a többibe
Izzító relé nagy cikkszáma: 25230-22J0B
Izzító relé kicsi cikkszáma: 25230-18A0A
-Biztosíték, amely az akkumulátor melletti fő biztosíték táblában az első kék jelzésű kábelbiztosíték
-Izzítást vezérlő elektronika, mely a kipufogó gáz visszavezető rendszert is vezérli (E.G.R), ez az utastérben jobb elöl a biztosíték tábla mögött található.
Motor vezérlő elektronika cikkszáma: 37102-2J00
Az izzítás menete:
Gyors izzítás. A gyújtáskulcs elfordításakor az izzító gyertyák a kisebbik relén keresztül a hosszú hidaláson keresztül +12 volt-ot kapnak, a nagyobbik relé pedig testet kapcsol a rövidebbik áthidalóra, ezáltal - ahogy a képen is látszik - minden izzítógyertyán 12 volt esik. A sárga izzítás visszajelző lámpa a műszerfalon folyamatosan világít
Utóizzítás. Mikor a sárga izzítás visszajelző lámpa elalszik, indítunk. A motor beindulása után, a nagyobbik relé +12 volt-ot ad a rövidebbik áthidalóra, így mivel a rövidebbik áthidaló a 4, 5, 6 hengerekben lévő test szigetelt gyertyák egyik pólusára van csavarozva ezét, az első három hengerben lévő gyertyákon és a hosszú áthidalón keresztül 6.5 volt esik minden izzítógyertyán. A kisebbik relé eközben nem ad feszültséget a hosszú áthidalóra. Ez a vezérlő elektronika szabályzásával (ami figyeli a vízhőfokot, a fordulat számot, a sebességet) a motor üzemi hőmérsékletének az eléréséig szakaszosan üzemel.
Lehet, hogy kicsit bonyolultnak hangzik, de az ábra segít az átlátásban!
Hibakeresés, ellenőrizni az izzító reléket és a gyertyákat.
Tipushiba, ha valami baja van az izzításnak, akkor az előizzítás rövidebb ezért nehezen indul és sok füstel, nincs utóizzítás ezért míg be nem melegszik villog a lámpa és dadog, fehéren füstöl.
A hibák előfordulásának körülbelüli százalékos előfordulása:
1. Valamelyik izzítógyertya eléget és letestel 80%
2. Valamelyik relé hibás 50%
3. Elektronika hiba 20%
#nissanpatrol #patrol #izzítás #izzítógyertya #izzítórelé